08.05.2009

MARATON VED SYMASKINA DENNE UKA.

Denne uka har det ikke vært det helt store vår-været her hos oss. Men vi kan vel ikke klage heller. Vi har fyrt i ovnen flere kvelder, og har måtte ta i bruk dress og regntøy ute. Men slikt tåler vi vestlendinger da.....

Og med ruskevær ute, blir det straks mer inne-tid, og noe av den tiden har jeg brukt med symaskina.

Her er en dress til ei lita jente som er fødd i mars i år.

Håper hun får god bruk for den til høsten/vinteren.

Hadde ikke fått sydd i glidelåsen, da jeg tok bilder, så den er nålet. Men nå er den ferdig.





Dressen er foret med lysrosa fleece.

Alle stoffer og mønster fra S&S.






Minsten er som tidligere fortalt veldig glad i Emil, og plukket seg ut Emil-stoff da jeg skulle sy ny dress til han.










Emil og Ida i stjerneform, applikert på venstre lår.








Lomme på magen var et av kravene.........








Og hette med Emil inni slik som de store gutta bruker mamma.....








Og selvvalgt elefant!!!! i Emil stoff på rompa.

Collegestoff fra S&S, Emil-stoff fra Barntyger.






Sydde en fleece-dress til vesla før påske og idag har hun fått seg lue til den.








Sydd ferdig en helt enkel fleece-kjole, som jeg klippet i februar.....











Fleece-jakka til minsten som jeg sydde før påske, var litt i korteste laget nede og på ermene. Så jeg har sett på et ekstra stykke på begge steder.







Og så bestillte minsten 2 luer i samme stoff.






Så produktiv kan jeg ikke huske sist jeg var. Så nå nyter jeg fredagskvelden og har god samvittighet for alt jeg har gjort.

ØNSKER DERE ALLE EN STRÅLENDE FLOTT HELG.

5 kommentarer:

  1. Det må jeg si - storproduksjon.
    God helg.

    SvarSlett
  2. Du er kjempeflink:)Virkelig storproduksjon der i huset.
    God helg:)

    SvarSlett
  3. Så flink du er! Kjempefint alt saman:) Kjekt å kle ungane i noko som ikkje alle andre har;)
    God helg til deg og dine! Her er det full fart igjen. Håpar dine er blitt friske igjen også!
    Klem Karin

    SvarSlett
  4. Jøye meg! Det var litt av en produksjon! Her var det masse fint!

    SvarSlett
  5. Det må jeg si var produktivitet, ja!
    Gøy å se de fine plaggene du tryller frem av litt stoff her og der.

    Klem Lenemora

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥