30.01.2010

HJEMMELAGEDE GROVE KNEKKEBRØD!

I dag har jeg laget knekkebrød. Og det kan anbefales. De ble kjempegode, selv uten pålegg.


GROVE KNEKKEBRØD

2 dl solsikkekjerner
2 dl havregryn (lettkokte)
2dl sesamfrø
2 dl linfrø

La dette svelle i ca 2 dl vann i 10-15 min

2 dl sammalt rug grov
2 dl havrekli
2 dl kruskakli

5 dl vann

Bland alt sammen.

Del deigen i to og smør den ut i tynt lag på 2 steikebrett belagt med bakepapir.
Deles opp før steking, med et pizzahjul.
Stekes i 45 min i 175 grader (varmluft). Deretter på 100 grader med døra på gløtt i 30 min, for å gjøre knekkebrødene sprø.

GODE ØNSKER FOR EN KOSELIG LØRDAGSKVELD TIL DERE ALLE.

post signature

1 kommentar:

  1. De så gode ut! Jeg må prøve meg på å lage knekkebrød en gang...er bare så treig, og har en smule presentasjonsangst når det kommer til baking;)

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥