29.09.2011

LITT NYTT ETTER BYTUR!

Hadde meg en tur til Haugesund i forrige uke. Symaskina mi streike igjen, så jeg måtte levere den til reperasjon. En av de tilsette i butikken der jeg kjøpte den, mente hun hadde fiksa den, så jeg fikk den med meg hjem samme dag. Men i dag skjer det samme igjen, for tredje gang på 4 mnd, aaarrrg, blir så irritert.

Ikke så ofte jeg tar turen til Haugesund, men når jeg først er der må jeg nå kikke litt i butikker òg. Ungene fikk seg litt nytt, som vanlig...., og så ble det litt nytt i heimen.



Skapet som jeg kjøpte i sommer har nå komt på plass der jeg hadde tenkt å ha det hele tiden. En hel vegg med bokhyller måtte flyttes først, så det har bare blitt utsatt. Men på fredag hev vi oss rundt og bar bøker til den store gullmedalje. Minsten og vesla hjalp til så godt de kunne.

Denne globusen fant jeg på Kremmerhuset, minsten er veldig interessert i geografi, så den måtte bare bli med hjem. En snerten liten globus til en fornuftig pris.

Sjekk denne hjorten i betong, det første jeg så da jeg kom inn på Kremmerhuset, den hadde jeg ikke hjerte til å gå ifra. Den er bare så fiiin.....

De 2 lyktene i tre og glass med betonghjerter kjøpte jeg tidligere i sommer på en blomsterbutikk her i kommunen. Og hjorten fant plassen sin med en gang den kom hjem.....


I går kveld var det så kaldt, og hva er mer koselig da enn å fyre godt i ovnen, tenne stearinlys, og krype under det superherlige teppet jeg fikk til bursdagen min av snille og dyktige svigerinna mi Sonja.

Jeg ble for sen til ferja hjem, og måtte vente en liten time på Stord. Rakk akkurat å ta turen innom Fem Høns, og der fant jeg dette rustne sinkhuset, råstiiiilig.

Stigen min har fått plass i ene kroken som bokhylla sto. Med gode, varme tepper og diverse annet som jeg er så heldig å fått i gave fra flotte jenter.

Og denne kassen med interiørblad, div syblad m.m., som min kjære pappa har laget til meg, fikk seg ny og lett tilgjengelig plass i stua.

GOD TORSDAG TIL DERE ALLE!


2 kommentarer:

  1. Skapet vart fint i kvitt! Kjekt med litt forandring i interiøret:) Artig den hjorten!
    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  2. Så flott det ble da! Mye gøy nips du har funnet på tur også. Kjekt med litt fornyelse og kos til sene høstkvelder, thi-hi! Den globusen så fin ut! Så noe lignende på Bohus, men de var enten i svart eller helt sølv. Greitt med farger så de små kan se forskjell på land, hav og sånt, hi-hi! Ikke dum den der, hmmm... :D Kanskje dukker det opp en slik hos oss også snart! Takk for tips ;)

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥