09.06.2010

PIZZAHORN!

Ungene og jeg er fremdeles i Sunnfjord. Men mannen min er reist hjem, siste innspurt før han tar ferie i neste uke. Ser fram til at vi skal ha 7-8 uker ferie i år, greit å være lærer når det kommer til ferien.

Så i dag har jeg baket pizzahorn. Det ble middagen idag, men det kom noen poser i frysen òg. De er kjempegode, og ungene mine som er rimelig småspiste langer innpå når disse blir servert.
Foreldrene mine har kjøpt seg induksjons-komfyr, og ting gikk rimelig kjapt ja. Blir kjedelig  å komme hjem til en "vanlig" komfyr med keramikktopp......

Her er den ferdige baksten.

Her kommer oppskriften om noen har lyst å prøve seg.

♥PIZZAHORN♥
2 pk kjøttdeig
2 pk Toro pizzafyll (bruk halv mengde med væske som er angitt på pakken)
2 pk gjær (100 gr)
2 kg hvetemel (ca)
12 ss sukker
1 ts salt
125 gr margarin smelta
1 l helmelk
Reven ost

Lag deigen som vanlig gjærbakst. Etterhev i ca 50 min. Del deigen i 8, kjevl ut rundinger, og lag horn. Fyll med pizzafyll og reven gulost. Etterhev i ca 50 min. Stek på 225 grader i 10-15 min.

ØNSKER ALLE EN FLOTT TORSDAG!

post signature

4 kommentarer:

  1. Så deilig det så ut! Får helt vann i munnen:-) Takk for oppskriften!

    Klem

    SvarSlett
  2. Oi, dei såg skikkelig gode ut!! :) skulle gjerne ha smaka :) hehe.
    Kor i sunnfjord er dere hen? :) Sjølv bur vi i sogn :)

    Ønsker deg ei herlig helg! nyt den! Godklem

    SvarSlett
  3. Nam nam- disse så knallgode ut! Kopierer denne oppskriften jeg :). Kjekt å ha på lur når vi skal på campingen!
    Jeg har en liten oppmuntring til deg på bloggen min Ann Helen-
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  4. den såg bare digg ut,,må prøva den wettu.karmøy

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥