22.12.2010

JULEPYNTET I HEIMEN!

Lørdag og søndag fikk vi vasket og pyntet i huset til jul. Juletre er innkjøpt, og det gjenstår kun å pynte det. Men det skal vi gjøre på lillejulaften, den tradisjonen synes jeg er fin å ta vare på.

 Slik er det pyntet i vinduet med spiseplassen.

 Forskjellige engler, kjøpt litt her og der. Noen i år og noen i fjor.

 Ny adventsstjerne og Tilda er på plass.

  Denne kirken har stått hver jul i barndomshjemmet mitt, så lenge jeg kan huske. Og i fjor ble den min, lucky me... Med koselig englekor utforbi kirken.

Denne kjøpte jeg i Gdansk, den var så fin at jeg klarte ikke å gå fra den. Den kan trekkes opp, og da snurrer kula rundt og det begynner å snø.

Dette sinkfatet står på salongbordet. Telysestakene har jeg hatt noen år, det andre er nytt.

 Lyshus fra Jotex med lysslynger inni, nisser fra Hadeland.

Glassengler på dekketøyskapet ved spisebordet. Løperen har jeg arvet etter farmor, som døde i fjor høst. Hun har brodert den selv.

 Det lille vinduet i stua, med nye hjorter fra House Doctor, zinkhus med lysslynge.
 Disse 2 hjortene står i kjøkkenvinduet, kjøpt på Stemning i Rosendal.

Dette var litt av hvordan det er pyntet til jul hos oss. Små og store gleder seg til i morgen, da skal endelig treet pyntes.

ØNSKER ALLE EN FLOTT TORSDAG.

1 kommentar:

  1. Hei.

    ENDELIG fant jeg den kirken du har lagt ut bilde av. Jeg kjenner en som har leter i flere år etter en slik. Hun har lyst å gi den til søsteren sin, som har veldig gode minner fra en slik kirke. De hadde en i familien, men den er borte for evig og alltid. Jeg tenker at det skal ikke være umulig å lage en slik om man er fingernem og har verktøyet på plass. Så derfor ønsker jeg å lage en slik kirke, slik at hun kan få gi den til sin søster. MEN for å klare det! trenger jeg litt detaljer som mål (høyde, bredde, dybde). I tillegg skulle jeg hatt noen gode bilder fra alle fire sidene, samt ovenfra og undersiden. Om du kunne hjulpet meg med dette, ville jeg være deg evig takknemlig!
    Om du kunne sendt meg dette til min Mail hp-lie@online.no, så skal du vite at du har gjort noe stort for noen fantastiske mennesker.

    Mvh
    Hans Petter

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥