09.06.2011

ET LITE LIVSTEGN!

Det har gått noen uker siden sist det var noe nytt innlegg på denne bloggen. Flere grunner til det.

Mannen min er begynt i ny jobb, og er begynt å pendle til Sotra (Bergen). Han er 2 uker på jobb og 2 uker hjemme. Og da sier det seg selv at hverdagen blir noe travlere når han er borte. Og i friukene skal vi rekke på så mye......

Jeg har i tillegg slitt med influensa lignende symptomer i lengre tid, har tatt masse prøver, og følt meg som stamgjest hos fastlegen. For en tid tilbake fikk jeg endelig svar på de siste prøvene, og det viser seg at jeg ikke kan spise mat med gluten i. Jeg har ikke cøliaki, men intoleranse mot gluten. Så det kan være at jeg en gang i fremtiden kan spise produkt som inneholder gluten. Det tar tid å venne seg til nye matvaner, og litt prøving og feiling underveis. Men føler at jeg er på rett vei nå, og i tillegg har jeg ikke følt meg så frisk på over 1 år.

Og så gikk symaskina mi i stykker for noen uker siden, snakk om å få abstinenser de 2 ukene jeg var uten Janomen min. Men det var stor glede i heimen, da jeg fikk den tilbake på lørdag. Og nå fungerer den utmerket, det var noen kniver som var UTSLITT, så de har skiftet de.

Dermed har blogging blitt nedprioritert, har nesten ikke vært innom på besøk hos andre blogger heller.

Men noe nytt har blitt produsert siden sist blogginnlegg, og det er komt blomster i krukker og kar. Og malingskosten har vært i bruk......

 På mandag var vi i 7 års dag til nabojenta. Og jeg sydde dette skjørtet til  henne i gave,

 Stoff fra Stoff2000, blonder fra ETSY, mønster Barn igjen.

 To nye trådsnellestativ er komt opp på arbeidsrommet.
Kjøpt hos nettbutikken Frøken Fryd.

Ny stoffer fra BLAFRE, venter på å bli sydd noe pent av. 

 Litt nytt "guttestoff" til luer o.l. fra Ebay.

Og flotte, nye stoffer fra Cetho, som allerede er blitt produsert luer av.

Bare velstand i heimen i kveld. Min kjære er komt hjem etter 2 uker på jobb, og skal være hjemme i 6 uker nå. Har foreldrene mine på besøk og eldstemann i flokken er flyttet hjem for å jobbe på aluminiumsverket i sommer. Og det er så godt å ha alle sammen hjemme på en gang.

Det ble et langt innlegg fra meg, men når jeg først kom igang, var det vanskelig å slutte....


EN STRÅLENDE FREDAG TIL ALLE MINE KJÆRE BLOGGLESERE!!!

3 kommentarer:

  1. Kjekt å sjå eit innlegg frå din kant igjen:) Skjønar det er travle tider, men med kallen i hus framover vert det nok betre:)
    Godt at du fekk symaskina i orden igjen. Eg har jo kjøpt meg ny maskin, men ikkje noko dyre greier. Har ikkje harr innføringstime enno, men prøver meg litt fram på eiga hand.
    Eg ynskjer dåke ei riktig flott langhelg! Vi får håpe på litt sol og varme...
    Klem ♥

    SvarSlett
  2. Hatt, skulle det sjølvsagt vere, hehe:)

    SvarSlett
  3. Kjekt å ha deg tilbake! Håper at du vil "komme deg" igjen fort, når du no veit kva som er problemet!

    Vi pakker kofferten for eit opphald på Solstrand i måro!!!

    Ha ei fin langhelg!

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥