15.10.2011

KOSETUR TIL STORD!

Denne uka har vi kost oss med høstferie. Vi har hatt fri hele gjengen, bortsett fra studenten da... Nr 2 i flokken har vært i Sunnfjord og besøkt besteforeldre og jobbet litt, vi andre har kost oss hjemme. Og de siste dagene har vi hatt et strålende vær i tillegg, så det har blitt noen turer på sjøen for å sette og dra krabbe/hummerteiner.

I går tok vi turen over til Stord med båten vår, gikk og tuslet i gatene og på Amfi-senteret. Og drog teinene på vei hjem. Ble noen krabber i går òg, men hummer har vi desverre ikke fått i hele tatt.

Jeg oppholdt meg ute både på turen fram og tilbake. Litt kaldt, men når jeg satte meg ned på dørken var det varmt og godt i sola.

Veteranbåten Granvin låg til kai, så den måtte vi kikke på. Og så måtte vi jo ha et bilde av "skuta" vår.....

På AMFI senteret tuslet vi i butikker, spiste litt og klatret på Mikke Mus, som hadde fått jobben som søppelbøtte.

Er meldt brukbart vær i dag òg, så vi får prøve å nyte det så godt vi kan. Vesla har fått høy feber, så hun må nok holde seg innomhus. Min kjære og jeg er invitert på naustfest i kveld, men en av oss kan jo gå, så vi får se hvem som er den heldige...............

GOOOD LØRDAG!


4 kommentarer:

  1. Så ut som en fin tur! Endelig har det vært noen regnfrie dager for oss vestlendinger:-)

    Har visst helt glemt å svare deg angående den collagen, men det er litt putlete og tidkrevende å lage, og akkurat nå er det fullt opp med juleproduksjon, så kan vi ikke heller komme tilbake til det?

    Ha en fortsatt fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  2. Ser ut til at dere har kost dere. Deilig med nykokte krabber :)
    Ha en fin helg
    Klem, Trude :)

    SvarSlett
  3. Savner sånne kose\handleturer med båt til "Vikjo"!

    MMM nyfiska krabbe er godt! Hummer enda bedre! Lenge siden eg har smakt hummer forresten.


    Ønsker dere ei fin helg! Klem,

    SvarSlett
  4. Koselige bilder!
    Stord er en koselig plass med mye fint å se på.

    Granvin husker jeg fra min barndom i Hardanger:9

    Takk for titten og klem,klem.

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥