01.05.2013

FORNYELSE AV SKJENK!

For 3 år siden kjøpte jeg en nydelig skjenk på Finn. Skjenken er gammel, men de som jeg kjøpte den av, hadde malt den hvit. Opprinnelig har den nok vært mørk brun vil jeg tro. Planen har vært å gjøre noe med den, men det var den tiden da som sjelden strekker til. Hvite møbler passer ikke helt sammen med de andre møblene vi har.
 Slik så skapet ut da jeg kjøpte det. Kjempefint i hvitt òg, men sammen med våre noe mørkere møbler, ble det ikke så fint.
I løpet av en dag ble skapet "nytt". Jeg malte det svart, glans 40. Og ble superfornøyd, skapet kom helt til sin rett nå, og ble på en måte større og mer "staselig"
 Hjort i betong, fra Kremmerhuset. Sinkfat med lokk fra Baronessa, med likørglass og mocca kopp, som mine foreldre fikk i bryllupsgave.
 Telysestaker fra en blomsterbutikk i Askvoll. Globus kjøpt på Kremmerhuset.
 
 Her ser en forskjellen på hvit og svart, når en får de ved siden av hverandre.
 


GOD 1. MAI TIL ALLE MINE KOSELIGE LESERE!

2 kommentarer:

  1. Enig med deg- den ble mye finere svart! Så gøy å fornye gamle møbler da- her i huset har vi dessverre ikke så mye gammelt... Det går mye i Ikea og disse kjedebutikkene....Koselig å se liv i bloggen din igjen :)

    SvarSlett
  2. Skjenken ble kjempefin :-) Det er så stilig med speilet! Jeg har en som er nesten lik, men den er i orginalfargen.

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥