28.04.2009

NYE VÅRLUER.

I dag har jeg sydd to luer til minsten. Godt å ha noen tynne luer enkelte dager, det kan være riktig så skarp vind, selv om sola skinner og det er lunt i solveggen.

Mønster til luene fant jeg i en dansk bok som heter "Myke plagg". Der er mange enkle og greie grunnmønster, så er det opptil hver enkelt hvor mye en vil gjøre ut av det med omsyn til stoff, applikering el.l.
Denne lua er i limegrønn velour og mønstrete tynn jersey. 4 "dusker" på toppen.

Denne er i mønstrete og ensfarget lilla tynn jersey. Stoff til begge luene er fra S&S.

Mannen min er på reis denne uka, så jeg sitter her alene med stearinlys og nyplukkede blomster forært meg av en liten stolt kropp på 3 år.

FORTSATT FIN UKE TIL DERE ALLE SAMMEN.

3 kommentarer:

  1. Knalltøffe huer du har laga.Skulle ønka eg hadde fått til noke brukande etterkvart. Har bestillt noke stoff frå stoff og stil, får håpa det ikkje blir liggande i årevis, som slike ting av ein eller anna grunn pleier å bli her. ;)
    Eg og er så heldig å få mykje blomar for tida, stortsett løvetann og engkarse saman med nokre påskeliljer og tulipanar som egentlig ikkje skal rørast.....

    SvarSlett
  2. Tusen takk skal du ha! Alltid litt pes for å komme seg ut på hytta, særlig første gangen på sesongen, men også alltid deilig når vi er vel stasjonert. Denne gang blir vi bare oss voksne også, så det er jo reint luksus.

    Kosleige luer du har sydd. Ikke rart minsten er stolt :-)

    SvarSlett
  3. Så flotte luer! Tenk å kunne sy sånt...:) Ønsker deg en flott helg (snart), så flott familie du har! klem fra silje.

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥