25.04.2009

LØRDAGSKOS OG FORBEREDELSE TIL NASJONALDAGEN.

Moren min har tatt vare på noen av klærne som jeg hadde da jeg var liten. Og noen av de kommer til heder og verdighet igjen nå, etter at jeg har fått en datter. Jenta mi er første jente-barnebarn etter 4 gutter, så det var stor stas for alle sammen.

Min mor er veldig flink med symaskina, og sydde det meste av klærne til både bror min og meg. I dag fikk vi pakke i posten med den første bunaden hun sydde til meg. Planen er at vesla skal bruke den på 17. mai, men den trenger litt justeringer da hun er en liten og slank frøken.

Her er bildet av bunaden, veldig god kvalitet på stoffet, det synes ikke at det har vært brukt og vasket. Det er rikelig med opplegg og muligheter for å flytte vesten etterhvert som en vokser til. Et finplagg skulle jo helst vare en stund, litt annen økonomi da enn nå.

Nærbildet av bunaden, nydelige roser på sort bunn. Og maljer i tinn til å tre bånd igjennom.

Her undertegnede ca 1 år gammel, foreviget hos fotograf, med bunaden på.
Det blir veldig koselig å bruke den til vesla vår.

I dag har vi hatt sommertemperaturer her i sørvest. Hatt oss en liten luftetur på sjøen, og ellers vært ute i hele dag. Grillet på terassen til kveldsmat. To små sovnet med en gang de kom til sengs i kveld.

Nå har roen senket seg i heimen, og vi koser oss med godteri og litt "sladder" på TV2.

ØNSKER OM FORTSATT FLOTT HELG TIL ALLE SAMMEN.

3 kommentarer:

  1. Åhh så koselig klær fra "gamledager" Jeg adde selv noe lignende kan jeg uske.

    Takk for jelp med å forstå gangen i "Pay it foreward" Nå skjønte jeg tegninga, gøy det der!

    a en fin søndag!

    Klem Lenemora

    SvarSlett
  2. Det blir stas å kle på barna klær som ein sjølv brukte som barn.Og kjempekjekt for mormor som har sydd den:)Lykke til med den store dagen.

    SvarSlett
  3. Åhhh så skjønn kjole, husker jeg og min søster også hadde noe som lignet, med et lite forkle og bånd.....Utrolig skjønn var den iallefall!

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥