17.06.2013

MAKEOVER KISTE!

For en stund siden kjøpte jeg en gammel kiste på et lokalt bruktforum. Hun jeg kjøpte den hos hadde kjøpt den på auksjon, og mente at den var nærmere 100 år gammel. Da hun kjøpte kista var den ikke gjort noe med, men siden hun likte best hvite møbler, malte hun kista hvit.

De som har fulgt meg en stund vet at hvite møbler ikke passer helt inn hos oss. Jeg vurderte å bruke malingsfjerner for å få tilbake den opprinnelige brunfarven, men de på fargehandelen frarådde meg det. De var redd for at kista kunne bli ødelagt da.

Så da kjøpte jeg med meg et 3 liter spann med svart maling, glans 40, hjem istedet for.

  
Et kjempedårlig mobilbilde av kista slik den var da jeg kjøpte den.

Og etter 3 strøk med maling ble den slik.
 Herlige detaljer med metallbeslag på lokket og selve kista.
  3 låser på lokket og alle er intakte. Den er litt falmet inni av tidens tann, men det synes jeg bare er sjarmerende. Har skrudd på hjul som jeg kjøpte på MEKK.

Jeg er veldig fornøyd, selv om jeg skulle ønske at den ikke var malt i hele tatt.

Kista har flyttet inn i gangen nede, og skal brukes som oppbevaring av sko til de 2 minste ungene.

GOD MANDAG OG NY UKE!

8 kommentarer:

  1. Å DEN BLEI KNALLTØFFE
    FLINK ER DU
    NYT DAGEN
    TROR VI FÅR SOL I DAG OGSÅ
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Så flott og lekkert.
    Kreativ du er og veldig flink

    Nyt sommerdagene.
    Klem Margareth

    SvarSlett
  3. Kisten din ble kjempe tøff. Jeg har en stor gammel kiste selv som min farmor desverre fikk rosemalt.... I knall turkis og fersken, grøss. Hun likte den aldri etter det men jeg har alikevel ikke hatt hjerte til å male den, så den står stuet vekk. Mulig at det hadde vært bedre å malt den og tatt den i bruk enn at den står der ubrukt.

    Ha en strålende dag.
    Klem Eline.

    SvarSlett
  4. Heisann og tusen takk for koselig hilsen fra deg! :) Har vært innom, men ikke lagt igjen noe spor i sommer. Det har vært godt med litt nettfri samt delvis bloggefri, iallfall periodevis.

    Du er utrolig kreativ. Nydelig kiste, en vakker skatt å få i hus. Jeg tror jeg er enig med deg, den burde ikke vært malt.. men nå vet jeg ikke hvordan den så ut originalt heller. Kista di ble iallfall lekker som mørkmalt. Heller det enn som hvit ja. Skulle hatt noe sånt, men det er lite kister og den slags ute på markedet her. Uansett er det MANGE om beinet om det dukker opp en go'bit innimellom :)

    Stor stas med skolestart og ingen barnehagebarn lenger. Spennende tider og barna vokser til - ikke du, hihi! :D Godt det også ja. Lykke til med innkjøring og hverdag igjen. Grugleder meg til mandag med alt som hører med - da starter vi med alt her i by'n :)

    Nyt sommer'n videre!
    Stor klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  5. Greetіngs from Florida! І'm bored to death at
    wοrk so I decided tо check out yoսr site on my iphone during lunch break.

    I гeally lіke tɦe infoгmation you provide ɦere ɑnd can't wait tο take a looҝ
    wɦen I get ɦome. I'm surprised at hoա fast yօur blog loaded ߋn my cell phone ..
    Ӏ'm not even սsing WIFI, jսst 3G .. Anyhow, great site!



    Look ɑt my web page ... generateur de code psn

    SvarSlett
  6. Muito bom o seu blog, estive a percorre-lo li alguma coisa, porque espero voltar mais algumas vezes,deu para perceber a sua dedicação em partilhar o seu saber. Se me der a honra de visitar meu blog ficarei radiante. E se gostar e desejar comente.

    http://fifiacrocheta.blogspot.it/
    http://dicadecosturadefifia.blogspot.it/

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥