06.04.2009

BASAR.......

I går ettermiddag var vesla, min mor og jeg på basar i grendahuset i bygda jeg kommer fra. Har ikke vært på basar siden jeg flyttet til Hardanger for vel 6 år siden.

Vesla var stor i øynene og skjønte ikke så mye av det som skjedde. Hun holdt seg på mamma sitt trygge fang, mange som ville se og snakke med henne. Og hun er en liten forsiktig frøken, så det synes ikke hun var noe særlig.

Men for mamma (meg altså) var det veldig koselig på basar. Jeg traff mange kjente både fastboende og påske-gjester. Bygda som jeg kommer fra har lange tradisjoner med basar, så det er noe jeg er oppvokst med. Og tradisjonene blir holdt ved like av nyere generasjoner, og det synes jeg er veldig trivelig. I en liten bygd er det ikke så mange andre sammenhenger at en møter bygdefolk og andre samlet.
Som vanlig var det mange flotte gevinster.

Gode gammeldagse "årer" med nummer som angir evt vinnertall.

Og jammen vant vi ikke aldri så lite òg. Påskelys og påskeservietter, og en liten brodert bordløper.

GODE ØNSKER FOR DEILIG PÅSKEVÆR DE KOMMENDE DAGER.

1 kommentar:

  1. Basar er moro, og noe som hører påsken til. ;) Vi var i Friheim på basar på søndag. Ble litt småknask med hjem, men summa sumarium så gikk vi nok med tap.He,he det er vel slik det skal være.
    Håper du koser deg på påskeferie.

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥