07.05.2009

SOMMERBLOMSTENE ER PÅ PLASS.

På søndag var vi til Rosendal på gartneri og kjøpte sommerblomster. Og for et flott gartneri. Det var så mye flotte og kraftige planter. Vi kjøpte kun sommerblomster, for hagen vår er delvis anleggsområde en stund til, så det blir kun blomster i krukker o.l.

Men de hadde stort utvalg i stauder, trær, frukt- og bærtrær. En god del lekre hagemøbler og mange fine potter m.m.

Jeg har aldri vært der før (etter å ha bodd her i over 6 år.....), så jeg ble positivt overraska, og vet hvor jeg skal reise neste gang vi har bruk for nye planter.

I kassene på terassen kjøpte vi lys rosa og mørk rosa henge Lobelia.

Og det ble vi riktig så fornøyde med. Har tidligere hatt forskjellige typer Pellargonia, men valgte å prøve noe nytt i år.


I 2 nye sink-potter (kjøpt på Europris), har vi plantet Spanske Mageritter.

De har jeg ikke prøvd før, men det blir spennende å se hvordan de blir. I følge ene naboen vår, er det en meget hardfør plante, så da overlever den vel sommeren får vi tro.




Og noen Pellargonier ble det, i disse tre pottene.

De er ikke så rød på farge som bilde kan gi inntrykk av, den riktige fargen er mørk rosa.








Denne uka har jeg fått sydd masse på symaskina, skal få tatt noen bilder senere i kveld el i morgen.

ØNSKER DERE ALLE EN FIN TORSDAGSKVELD.

4 kommentarer:

  1. Gleder meg til de bildene, er det ikke deilig med nye fine planter i potter og bedd?

    Ha en fin ny dag imorgen!

    Klem fra Lenemora

    SvarSlett
  2. God bedring til dine og! Ikkje kjekt med sjuke barn.
    Kjekt å planta i krukker. Det blei fint. Håpar vi får sol og varme så vi kan nyta da ute igjen:)
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Koseleg å få sommarplantene ut i krukker og bed.
    Må nok vente nokre dagat til her, kuling og regn med litt hagl og torevèr innimellom.
    Trur eg skal satse på hardføre planter, ja:)

    SvarSlett
  4. De har mye flott på gartneriet i Rosendal, går i samme fella gang på gang. Bruker dobbelt så mye penger som eg hadde tenkt, og kommer heim med dobbelt så mange planter som eg hadde planlagt. ;)
    God helg til deg og dine.

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥