12.06.2009

LIVEBILDER AV VESLA OG TUNIKA TIL MEG SELV.

Med bestikkelse i form av tutt, fikk jeg tatt et "live" bilde av vesla i tunikaen og buksa jeg sydde til henne. Her står hun på kjøkkenbenken, og følger med på vaffelsteking, før vi skal på sommerfest i barnehagen til minsten.

Settet var romslig til henne, så hun har det nok til høsten/vinteren òg.


Nå har jeg sydd en tunika til meg selv. I samme dongeristoff som vesla sitt sett, og foret med blomstrete bomulls-stoff.

Stoff mm fra S&S og mønster fra Alt om Håndarbeide.








Detalj av applikering.

Brukte tunikaen på klubb i går kveld, derfor noe skrukkete. Var nystrøket da jeg gikk hjemmefra.....





I kveld skal vi til Rosendal på Fjordhotellet på avsluttningsmiddag for eldstemann som er ferdig med 3 år på vidaregående. I dag var han oppe i siste eksamen, norsk muntlig.

En nabo/veninne skal passe de 2 minste. Det blir litt spennende, det er første gang vi har barnevakt til de. Hun må stelle de for kvelden og legge de, og det er det nok bare jeg og mannen min som har gjort til denne tid. Men det går nok bra, har litt sommerfugler i magen, men kan ikke gjøre så mye når vi er en halv times kjøretur unna.

Så vi får feire med eldstemann at han foreløpig er ferdig med 10 !!! år på skole. Nå venter militærtjeneste og videre studier til neste år.

GRATULERER så masse til deg, du er en flott sønn og en storebror de minste ser opp til.

ØNSKER ALLE SAMMEN EN TRIVELIG HELG.

3 kommentarer:

  1. Eg lar med stadig imponere over kreasjonane dine. Nydlig sett.
    Gratulerer med eldstemann, utrulig kor fort tida går. Kos dåke i kveld.

    SvarSlett
  2. Så utrolig søt vesla var!
    Tenk å stå menequeng på en kjøkkenbenk, da er man ikke stor blitt....

    Gratulere med sønnens jubileum, det er en milepæl å være ferdig med videregående, da begynner liksom det litt mer selvstendige livet for alvor...

    Ha en fin helg, klem Lenemora

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen et lite spor etter deg, alltid gøy med nye bekjentskap og hyggelige kommentarer.♥♥♥♥